fredag 14 januari 2011

Så var det klart !


Nu var första FEC-kuren avklarad! Tog bara 1,5 tim totalt, så jag är redan hemma. Lite trött, såklart, man har ju spänt sig en del. Har fått en hel arsenal med illamående medicin eftersom jag har lätt för att må illa och är svår medicinerad mot det. Håller tummarna att det kommer funka. Mitt "schema" innehåller: Emend, Betapred, Ondansetron och Primperan. Å snart dax för akupunktur !
Trots att det känns ledsamt och pissigt emellanåt, så är jag så oändligt tacksam till livet och alla de fina jag har runt omkring mig! Erat stöd betyder så enormt mycket mitt i allt det svåra!
Vad jag förstått så mår man skit den första veckan, så jag kanske inte orkar skriva på några dagar. Men uppdaterar så fort jag orkar.

12 kommentarer:

  1. Du är så strong älskade Nadja!!! <3<3<3<3
    Vi finns här!!!
    Puss jag älskar dig!

    SvaraRadera
  2. Grymt strong!!
    <3<3<3

    SvaraRadera
  3. Jeg har troen på deg! Du får tygge ingefær om du blir kvalm(illamående)!
    God helg til deg og la famillia;)

    SvaraRadera
  4. Första steget mot SEGERN Nadja!!! Hoppas av hela mitt hjärta att du inte mår allt för pissigt de närmsta dygnen. Tänkte på dig när jag såg hur snyggt pyntat det var på dasset på jobbet och att det nog eventuellt kan vara läge att kasta ut julen även där. Men lät glittret och kulan vara ett tag till :) Tror Vickan och Danne skulle uppskatta det.

    <3 <3 <3 Jenny

    SvaraRadera
  5. Skickar massor av måbra energi! Och som Jenny sa, första steget mot SEGERN!!! ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  6. Det är orättvist ORÄTTVIST ORÄTTVIST OCH FÖR DJÄVLIGT ORÄTTVIST

    Men Du om någon klarar detta Nadja. Du är ett unikt starkt exemplar av människoarten. En helt fantastisk kvinna - Det finns nog någon mening med att detta drabbade Dig, det behövs någon som orkar skaka om cancervården och det blir nog Du sen....

    Kram

    E

    SvaraRadera
  7. Trots det svåra så har du ett helt otroligt ljus omkring dig ,nästan som en gloria !! Med detta ljus kommer du att gå segrande ur detta !

    SvaraRadera
  8. Ta hand om dig vännen...skönt att första omgången är gjord. Tänker på dig och håller tummarna för att din arsenal ska funka!! Heja dig!

    Stor kram
    Charlotte D <3

    SvaraRadera
  9. Seger börjar alltid med många små tvekande smärtsamma steg...men du har alla verktyg, älskade vän! Fokusera på det du kan påverka. Du vill, du kan och du måste orka!!! Älskar Dig!

    SvaraRadera
  10. Tänkte på dig så mycket igår Nadja! Och nu med..
    Nu har det börjat.. Resan mot att bli frisk. Luta dig tillbaka mot dina vänner och din familj och låt dom bära dig när allt känns som tyngst. Du fixar detta!
    Tusen kramar
    din gamla kollega och Gro´s utplockare
    Linnéa

    SvaraRadera
  11. Va fin du är och va bra att första är gjord, då vet vad du har att vänta de kommande veckorna. Jag är helt övertygad du klarar detta fast du kommer att må skit o piss ibland. Tänker jätte mycket på dig. Kram från AKA-son

    SvaraRadera
  12. Vad kan man säga....mer än det som redan är sagt...Kramar i massor!

    SvaraRadera