torsdag 6 januari 2011

Ja vad ska man säga...

Första inlägget..och ni som inte redan visste..vet väl nu..
Så svårt att berätta och förklara för folk. Det syns ju inte direkt på utsidan..ännu..iallafall inte med kläder på.
För att göra en lång historia kort så sökte jag våren-09 för en knöl i höger bröst inte förrän hösten-10 tar man det på allvar och jag fick den 8/12-10 diagnosen:
Invasiv ductal bröstcancer
HER2-negativ
Hormonkänslig
Stadium 2
Spridning till 8 av 21 borttagna lymfkörtlar.
Jag opereras den 9/12 och de tar bort en del av mitt högra bröst samt "rensar" ut i armhålan.
Overkligt,omtumlande. Händer det här mig!? De måste ha förväxlat på något sätt! Jag är mitt i en skräckfilm, jag har huvudrollen, kan inte ta mig härifrån. Varför drabbas jag som är snäll? Det finns massa elaka människor som borde fått detta istället för mig...Känner mig som i en torktumlare

4 kommentarer:

  1. Exakt...så tänker jag oxå....ta ngn av di elaka o klappe till! Inte de snälla, goda och mysiga!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Xakt min tanke oxå... varför Nadja,,?? Kommer aldrig förstå ....men nu är det som det är som du säger och vi = Dina tjejor samlas runt dig i en ring som elefanterna gör och skyddar och "bär" upp dig Nadja!
    Puss du är bäst<3

    SvaraRadera
  3. Kjemp på Nadija,mange varme tanker til deg <3
    Stor klem fra Monica

    SvaraRadera
  4. Underbara Nadja...en riktig kämpe är du!

    Din historia påminner mig om min vän. Hon sökte för riktig magvärk, hon hade så ont så hon inte kunde stå på benen. Dom skicka hem henne med lavemang. På julafton för 2år sen faller hon ihop hemma med samma magknip, hennes man ringer ambulans men dom skickar då ingen ambulans för mensvärk. Hennes man kör upp henne till sjukhuset där dom upptäcker cancer i ändtarmen, som spritt sig till äggstockarna och vidare upp i lungorna. 2år efter första besöket. Idag kämpar hon precis som du, och har en sketa snygg peruk, hon älskar den för nu slipper hon platta håret varje dag och färga det.

    En skönhet klär i allt!

    Bamsekram till dig <3

    SvaraRadera