söndag 30 januari 2011

Long time no see..


Har varit i Malmö fre-lör tillsammans med fina vännerna M&J och maken förstås ! J fyllde år så M överraskade honom med ett dygn i Malmö på hotell med god mat och shopping och nog framförallt BARNFRITT! ; )
Vi hade ju turen att ha en gratis natt, för att vi fick ett dåligt rum sist och framförde våra klagomål till hotell chefen. Vips så blev det KOMPENSATION med en SVIT !! Oh my got! 3 rum, två badrum,badkar, egen bastu, färsk frukt och choklad...kändes helt ok : )
God mat blev det på "Casa Mia" och "Falaffel no1 Meze" jag skulle kunna leva på "tabbouleh" det är så makalöst gott!
För min del så innebär ju Skåne ett besök hos min fina häst Stella! För er som inte vet så har jag ju två hästar gamla mamma hästen Korsika född 1986 som jag haft sen 1994 och hennes dotter och min egna uppfödning Stella född 2005. Jag insåg att det skulle bli svårt för mig att ta hand om två hästar under min cellgiftsbehandling och eftersom Stella är ung och behöver stimulans och dessutom rehabiliteras och behöver ridas på ett speciellt sätt pga en kronisk skada så bor hon fram till sommaren hos Patricia Kuhn i Ystad som har www.horsefeelings.se En fantastisk människa som förstår både mig och Stella och det är guld värt under rådande omständigheter. Mina djur är oxå mina barn och de vill man inte lämna bort hur som helst det måste kännas rätt i hjärtat. Så det var så härligt att se och känna hennes framsteg som hon gjort på alla plan. M tyckte att hon såg mer "vuxen" ut ! Och ja hon hade definitivt "växt" som individ. Dessutom hade hon blivit så vit! Speciellt i pannan,min gråa lilla häst bleks som bara den..å jag som trodde hon skulle förbli hyfsat grå men pannan är kritvit...Hon var så fint borstad med flätad pannlugg och oljade hovar.
Ska försöka åka ner och stanna några dagar åt gången när jag är pigg, och lära mig Patricias sätt, så att jag kan fortsätta rehabilitera min häst enligt samma vinnande koncept. Härligt med människor som tänker " outside the box".

Till sist veckans roligaste barncitat : Jag och lilla G äter frukost, M skall gå till jobbet och letar parkeringspengar. - Har du några kontanter ropar han, varpå lilla G svarar - Nej pappa det är inte jag som har cancer, det är mamma!

7 kommentarer:

  1. Åh vad roligt med Stella!!! Gud vad spännande att rida henne efter hon har haft henne ett tag. Svit oj, oj med egen Bastu låter ju helt underbart. Vad skönt. Kram på dig. :)

    SvaraRadera
  2. Haha, lilla G...underbar hon är...Jag hänger på nästa gång till/mot malmö...Kram...

    SvaraRadera
  3. ÅååååÅÅÅ <3<3<3 lilla grodlåret!!!
    Underbart att ni har haft det så mysigt!!!
    Puss

    SvaraRadera
  4. hehehehehehehe hälsa den lilla G från mig med en stor kram!
    Skulle hälsat på dig nu under helgen men du var ju i skåne och jag är dyngförkyld...piggar nog på mig till näste helg...skall du ut och fara då med eller?...får jag komma och dricka i fin muggarna om jag tar gott thé med mig......? Stor kram!

    SvaraRadera
  5. O vad hon njuter Stella gumman...matte är här! Underbar bild med er båda!!!

    SvaraRadera
  6. Åh finaste hästen !!Vilket lugn det är i bilden med er två - isn`t it love...

    SvaraRadera
  7. Skönt att ni har haft det så bra!!! Klaga är plånbokens bästa kompis=)=) förra året var vi inte nöjda med Selma spa...då skickade Henrik familjens terrier på den stackars hotellchefen....vips! Ny hotellcheck!! Vi kan vi!!

    SvaraRadera