måndag 24 januari 2011

Å så var det det här med inställningen...


Det är hur vi har det, utan hur vi tar det!
Alla
har vi problem och motgångar, men det är HUR vi ser på situationen som avgör hur vi mår och vilket resultat vi kommer att få.
Jag är en ganska praktiskt människa, som har nära till gråt och skratt. Men jag är inte typen som gräver ner mig ( inte hittills). Saker och ting blir ju inte bättre av att jag deppar dygnet runt. Självklart tillåter jag mig att vara ledsen när jag behöver det. Jag gillar att ha mål framför mig som jag ska uppnå. Jag måste göra små saker för att inte min tillvaro skall stagnera. Jag gillar att ha mycket omkring mig ( som ni vet ; )
Just nu fokuserar jag på sommaren väldigt mycket.Det är mitt stora delmål, när cyton är klar. 6 behandlingar och 1 avklarad, den är redan borta och jag ser fram emot den andra, så att det kan bli klart någon gång!
Så för det mesta är jag glad och lösningsfokuserad : )
Fast när jag tänker på jobbet blir jag ledsen...jag älskar jobbet och saknar det så det värker i hjärtat! Jag är inte redo att hälsa på mitt fina jobb än..kommer bara gråta floder...men allting har sin tid tänker jag. Inte en enda dag har jag tyckt att det varit jobbigt att gå till jobbet, utan bara roligt! Så dagens största och hårdaste kram till alla mina underbara arbetskamrater. Jag saknar er så!

6 kommentarer:

  1. Hej Nadja!

    Jag kör tredje kuren imorn, usch å fy! Du har rätt inställningen att du fokuserar på sommaren, vi får ju cyto rätt tid på året, tycker jag iaf!
    Jag saknar också att gå till jobbet och känner mig inte alls redo att gå tillbaka...än! Men det kommer! Ta hand om dig så hörs vi!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Största och hårdaste kramen tillbaks finaste Nadja ! ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
    Saknar dig på jobbet !

    SvaraRadera
  3. Nadja!

    Jag vet fortfarande inte vad jag skall säga förutom en massa svordomar...


    Massa kramar tänker jag i allafall skicka till dig och din grymma familj!


    Vero

    SvaraRadera
  4. Goa Najda!

    Du är sååå välkommen när du känner för det... Vi saknar dig väldigt mycket! Tänker emellanåt på hur jäkla skön du var på vår fest i oktober, när du stegade fram och gjorde braksuccé, grymt bra!!

    Stor varm kram tillbaka:-)

    Charlotte D

    SvaraRadera
  5. Du fattas oss skall du veta, du är saknad av oss med, dina roliga komentarer ditt skratt underbart blir det när du kommer kramar i massor.

    SvaraRadera
  6. Hej Goa Nadja <3!
    Jag har inte känt dig så himla länge men jag saknar dig massor på jobbet med. Allra mest känner jag saknad när man har haft ett härligt garv med patienter eller medarbetare och tänker "det här hade Nadja gillat":)) Kämpa på och bli frisk snart,jag ser fram emot massor av goa garv (och bebisar) ;)) med dig på jobbet igen!
    Stor kram Tanja

    SvaraRadera