fredag 7 januari 2011

Ibland kan man hålla sig för skratt..


...som tex när man under två veckor får laga bilen två gånger, fantastiska M blir ficktjuvad på alla julpengarna och cancerbeskedet då förstås !
Igår lös det två nya lampor på bilen, motorn och ABS..nice eller bajs..det var efter att M lyckats få loss den inparkerade bilen som bara gled på isen efter 4 timmars hackande och slit ! Man får bara så mycket som man klarar av vad det någon som sa. Men om man summerar alla gånger det "händer" mig olika saker så tycker jag att min kvot är uppfylld ! Ok !?
Fast oftast kan jag inte alls hålla mig för skratt som på jobbet tex när man "pyntar" andras skåp eller flamsar så man får stänga in sig i ett rum. Lite sådär som i skolan när man tillslut inte kunde hålla sig mer och bara skrattar så man gråter liggandes på bänken, man skrattar tills man får ont i magen och tappar luften. Så roligt har jag faktiskt ofta, oförskämt ofta ; )
Jag tror att min humor och min närhet till skratt även för det som är "förbjudet" att skratta åt, gör att allt detta blir så mycket lättare att hantera.Allt blir så avdramatiserat om man skämtar om det istället. En del har nog svårt för min "råa"humor och ja ibland kanske jag går över gränsen. Jag brukar säga att jag har tourettes syndrom, iallafall light ; )
Men sån är jag och glöm inte att ett gott skratt förlänger livet!

9 kommentarer:

  1. Ha hah ha...det gör du. Är man i närheten av dig är man aldrig långt i från ett skratt.

    SvaraRadera
  2. Så sant som det va sagt!!!
    Du menar lite som när din mamma säger att när vi kommer ihop så blir det lite automatiskt Tourettes ! Jag älskar det!
    So what om man har lite rå humor och grodorna hoppar ur munnen... sålänge det funkar för en själv.. och din kamrat Anna kissar på dig av skratt ;-))
    Puss

    SvaraRadera
  3. Livet er heldigvis mye latter og moro, i tillegg til alt det tunge som du må igjennom! Du er en tøffing- jeg beundrer kvinner som klarer alt dette som du gjør!

    SvaraRadera
  4. Din humor är oslagbar, i alla lägen...att man sedan kan skämt även om svåra saker, som innefattar en själv är ju en oerhörd styrka...Dithän har ju inte jag kommit än...
    Ja fina människor, får fina vänner...du har så rätt...
    <3

    SvaraRadera
  5. Skratta så mkt du orkar o hinner....för tydligen retar det någon därute som med alla medel försöker få dig på fall...

    Med alla oroliga saker som händer titt som tätt!
    Men jag säger som Kjell B i den sista sommaren...
    Passa på o ha roligt nu ungar...en vet inte när det blir roligt näste gång!

    SvaraRadera
  6. Fina flickor fiser inte. De kan till och med säga ordet fitta utan att det låter fult. Sååå orättvist.

    Det var en sommardag i hemtjänsten i tjusiga Johanneberg. Svetten lackade och ärmarna var uppkavlade. En slank, lång dam sa till mig -"Du va mig ett redigt fruntimmer!"

    Jag har grubblat en del på detta varför en del flickor förblir fina och en del blir fruntimmer. Hursom - Jag vågar påstå att Rediga Fruntimmer fiser, säger fitta (utan att lägga någon större värdering i ordet), bär uppkavlade ärmar (varför ha helärmat när man ändå alltid är redo?).

    Kanske med dina ord och ohämmade skratt kommer du att inspirera och locka fina flickor till vulgära garv och humorns underbara, oförskämda värld!

    SvaraRadera
  7. Vi har inte träffats så mycket, men min kära syster har ju berättat en del, och jag kan lätt säga att du är en av de absolut roligaste människor jag vet!

    SvaraRadera
  8. JAG ÄLSKAR DIN HUMOR NADJA !!!!!!! KRAMAR EMMA

    SvaraRadera
  9. Jag har aldrig träffat en så fantastisk och rolig människa som dig "beffen" de va någon som skrev tidigare att när man är i din närhet är det aldrig långt bort till ett skratt ja får instämma till fullo!!!!! =)

    SvaraRadera