torsdag 20 januari 2011

Doris...en biverkning ; )


Biverkningar so far
trötthet ( som ej går att vila bort)
illamående ( inkl betingat illamående )
dålig aptit ( förutom choklad o Aldardo)
mag o tarm besvär
halsbränna ( no shit !)
sköra slemhinnor ( röd i ögon,näsblod,skaver i svalget)
Och så den sjukaste av dom alla ..glömska! Känner mig som Doris i Hitta Nemo..Där cellgifterna går in , går hjärncellerna ut...
Så ursäkta om jag upprepar mig, glömmer vad du eller dina barn heter eller allmänt blandar ihop och snurrar till det ; )
Antar att hela situationen i sig har bidragit till detta och att cyton bara är grädde på moset så att säga. Tur att jag har vanan inne från att ha jobbat med dementa så att jag orkar med mig själv ; )
Till sist ett recept som jag lagade idag och som gick ok att få ner i det sköra svalget, barnen älskade det!

600g fläskfilé i bitar stekt i smör salt o peppar
1 gul lök i strimlor
3 morötter i skivor
1 burk kokosmjölk
2 dl grädde
1,5 tsk röd thai curry
1/2 tsk mald ingefära
1 krm mald koriander
1 msk soja

Tog typ 20 min att göra, max! En perfekt "barnrätt" : )

5 kommentarer:

  1. Bara att få det perfekta barnrättsreceptet gör ju att man vill skaffa barn! :)

    SvaraRadera
  2. Du e go ändå å vissa saker kan bara vara bra att glömma ha ha ....inget ont utan att det har nåt gott med sig !

    SvaraRadera
  3. Du ska inte ursäkta dig! Skönt att du får lite mat i magen iaf :) Tur att det går bättre med choklad så du får något i kroppen iallafall. Kram

    SvaraRadera
  4. Syster yster har lite förslag för sköra slemhinnor
    andapsin är en medicin som är för magen men bra för munnar lägger sig som en skyddande hinna och avlastar. Aftamed på blåsor i munnen återigen skyddande hinna eftersom blåsor mer är regel än undantag.
    Trötthet sov slötitta på film du kan ju se den flera gånger om du blir glömsk billigt och bra..Glömska hjärnan orkar inte med allt och sorterar. Det är väl bra ibland rent av överlevnad.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du är så go orkar skriva underbart dela med dig av goa recept. So far so god. Ha det så gott. Du får väl leva en tid i glömska och divala, du kommer ju tillbaka och då blir du åter allert o ickeglömsk o icketrött, som förr med andra ord. kram till dig och fortsätt dela med dig.

    SvaraRadera