onsdag 12 januari 2011

Dan före dan före cytostatika dan...

Nedräkning och förberedelse inför fredagens besök på avd 51, och min första cellgiftsbehandling. Hur kan man förbereda sig !?
Jag har städat och tvättat lite grann med hjälp av mamsen. Jag har ordnat så de två stora barnen är hos kompisar över helgen, och så att de två små är på utflykt på lördag iallafall. Gamla tant hästen har omvårdnad av mina goa medryttare.
Tant hunden vill ändå inte gå ut och katten har sin låda ! Perfekt : )
För min egen del har jag nytvättad morgonrock och raggsockor samt en hög med spypåsar! Hoppas dock innerligt att jag inte skall behöva använda en enda men oddsen för det känns inte så bra...Jag har extremt lätt för att må illa...och fullkomligt hatar att spy ! Men jag lär väl vara immun och botad till sommaren ; )
Imorgon återstår ett besök på Apoteket, besök av min väninna J och sen på kvällen lite firande av T som fyller år och tar examen på samma dag : )
Oroade mig för barnen som kommer få lååånga dagar på dagis...typ som majoriteten av svenska barn svarade M... Jo det är ju sant iofs ; )

8 kommentarer:

  1. Går tant Filippa också på lådan då? :D

    SvaraRadera
  2. Ang Sabinas komentar Det hade vi en hund som gjorde här hemma...dit skickad av Fru Kattz!...hon gillade inte när han pinkade på golvet så hon tog honom med sig till badrummet o körde i han i lådan...där han stod o tittade dumt!

    Så det är fullt möjligt att få tant hunden att gå på lådan ;o) Ska jag ta m mig fru Kattz o komma o lära upp henne? stor kram till dig N

    SvaraRadera
  3. Hej där!

    Du...har du kollat möjlighet till hjälp via hemtjänsten som vi hade? Finns det fler"hjälpinstanser"???
    Ha ett extra täcke på toa så du inte fryser och massa rena lakan! En nybäddad säng kan läka vilken liten själ som helst. Skickar antikräk krafter=)C

    SvaraRadera
  4. Värme och kärlek till dig, tänker på dig<3 Kram Charlotte

    SvaraRadera
  5. Antikräk krafter från mig med ! ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  6. Filippa går endast precis utanför huset såvida det inte erbjuds sommarväder. Precis som alla dementa tanter så misstar hon ibland köksgolvet för gräsmattan och ibland även mitt Goa tjocka täcke ; )
    Kattlåda hade varit att föredra ..

    SvaraRadera
  7. Anneli - Väldigt praktiskt!!

    Nadja - Lilla plutten! Hon är så söt... men det är ju INTE kul när hon gör sin bizniz på ditt täcke! Hade en katt (Krassen) som en gång, när badrumsdörren var stängd för länge, la några korvar på täcket. Tur att det inte var mitt täcke, höhö.

    SvaraRadera
  8. Isbitar kalla handdukar över pannan vissa trigger punkter mot illamående betapred och ondansetron iv är bra mot illamående bäst faktiskt.
    Tvätta dig i hibiscrub innan cvk inläggning tänk på hav och solvarmt gräs under fötterna en varmsommar bris. Det går inte att tänka sig frisk men trevliga tankar är bättre än tråkiga bäst är väl snuskiga.
    Jag är med dig i tanken smsa jag är bara ett stenkast bort och ska redovisa delar av D- uppsats jag är där på en minut darling!!

    SvaraRadera