tisdag 11 januari 2011

Perukmakaren.

Har varit hos perukmakaren och provat. Två peruker får man gratis, och även om jag inte vill använda det sen så kan ju barnen leka med dom iallafall. En lång och en korthårig blev det. En herrans massa lösögonfransar och ögonbryns kit för målning. Konstigt nog får man inte välja alternativ huvudbonad utan peruk för 7000:- får man allt annat är lyx. Fast det hade ju varit billigare för landstinget att ge mig två sjalar istället för 3-400:-/st. Turbanen här brevid beställde jag, den är som en lång tub/buff som sitter tajt på och som man snurrar runt på huvudet. Den kändes väldigt skön på.
Idag har jag varit hos min underbara frisör H på Salong Posh på Bangatan i Majorna. Hon klippte det riktigt kort uppepå och rakade med maskin på sidorna, så nästa gång jag går till henne om en vecka eller två så ryker allt ! Kommer sakna att gå och klippa mig. Man känner sig så fin när man får klippa och färga sitt hår. Sen att jag har den roligaste frisörskan som står ut med hela min galna familj gör ju inte saken sämre ; )
Just det , höll på att glömma ...lilla G fick sig ett 3-årings utbrott för att peruken inte var ROSA ! Hahaha nice ; ) Har redan fått två erbjudanden om lila Hannah Montana peruker!
Har oxå anmält mig till denna sminkkursen : www.lookgoodfeelbetter.se ska bli jättekul!

6 kommentarer:

  1. Nadja, du blir säkert urläcker....
    Sitter o lurar på det där med peruker.....växte bara upp med kvinnor med peruker....aldrig sett min farmor utan...och hon var en slående tjusig kvinna=)=)
    Den svarta tuben var "Fab" kommer klä dig hur bra som helst....Jag har skrivit massa inlägg men det har ju som vanligt varit skit bakom spakarna så inget har ju synts....Henrik undrade vad jag höll på med...pust! Jag är bara jävligt slut efter alla födelsedagar och spyer..här har nån spytt sen den 23/12 så jag har vanan inne om du kräks! Puss!C

    SvaraRadera
  2. Du får lära dig knyta sjal på LGFB också och
    behöver du privat lektion så vet du vart jag finns :-)
    Kram Ulle Bulle

    SvaraRadera
  3. Jag gissar att dom där perukerna kommer att vara utslitna av alla som vill prova dom, kommer å något sätt INTE vara förvånad om jag möter lilla L med långt hår i skolan, eller varför inte långa M! Kram käraste du kommer att vara lika lovely utan som med hår! By the way, kan man använda någon av dom som mustasch...you know what Im talking about;)

    SvaraRadera
  4. Hur tänkte de då?....när sjal blev en lyx! Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Nadja, du är vacker i allt :)G är underbar :)

    *Ser Nadja framför sig i rosa peruk och tycker det går bra ihop med armbågsblommorna*

    SvaraRadera
  6. Du vet att hanna Montana peruken ligger och väntar på dig som sagt ;-)
    Puss

    SvaraRadera