torsdag 6 januari 2011

JK

Var igår och träffade min läkare på JK. De renoverar gamla JK huset så de fanns i stora byggnaden. Skönt säger jag till fantastiska M - så slipper vi vara med alla cancer sjuka ; )...ooops glömde visst att jag var en i det gänget nu! Sen flamsar vi och skrattar åt tanken på mig i peruk.
Nästa vecka startar cellgiftsbehandlingen som ska pågå i 18 veckor med en dos var 3:e vecka, sen blir det "semester" i 4-5 veckor följt av 6,5 veckas strålning och till sist antihormon i 3 år för att minska risken för återfall. Jag blev tillfrågad om att vara med i en studie men då jag vill använda alternativa metoder för att lindra biverkningarna så gick inte det. Sånt e livet !Men jag ser framemot att träffa Krister Jansson på JIBA och hans metod för att stödja kroppen vid cancerbehandling.Tack fina vännen M som kör mig hela vägen till Grebbestad! Hoppas bara första FEC-behandlingen är snäll mot mig så jag har kraft att åka.
Efter 3 timmar på JK, 1,5 tim promenad i snön följt av veckohandling och kalasbesök så stupar jag i soffan och vaknar först vid 02..uppenbarligen för sent för lilla vovven hade redan kissat inne..
Idag känner jag mig hopplöst trött...gårdagen tog musten ur mig..ska samla lite kraft att åka ut till gamla hästen och mocka och fixa mat, sen blir det nog soffhäng med kidsen för hela slanten.

3 kommentarer:

  1. Vi gillar dig Nadja, leo pratade om er häromdagen, saknar visst hund och groda...knasigt det där lät...Vi tänker på dig
    Kram Maria och Leo

    SvaraRadera
  2. Underbara nadja.....stor kram till dig. Och till M, skickar healande tankar och kraft till Er båda.
    Det behövs mkt kraft för att orka bli frisk o för att stödja ngn.
    Följer dig tätt bakom bara luta dig bakåt när vinden blåser kuling emellanåt....inget är för litet eller för stort.... kram

    SvaraRadera