torsdag 20 januari 2011

Mmmarabou..


Igår var det äntligen dax för att röntga kroppen! Jag fick dricka en "gegga" under två timmar hemma och sen fick jag kontrast medel via en nål i armen. Vilken sjuk känsla det var ! Det kändes som om hela jag kokade över i varenda blodkärl och kissade på mig på samma gång ( fast det gjorde jag som tur var inte) ; )
Sen åkte jag fram och tillbaka i "röret" en liten stund. Helt ok, och så gött att det äntligen blev av! En sak till att stryka över lixom ; )
Idag har det varit den bästa dagen hittills inte bara för att väninnan C varit här med superduper bästa lunchen från "Aldardo" och en massa choklad ; P, utan oxå för att jag har orkat vara ute idag !
Efter att ha haft ont i halsen i tre dagar så gick jag för säkerhetsskull till vårdcentralen vid Masthuggstorget och kollade. Efter att ha blivit "ok" stämplad så gick jag en sväng till Netto på långgatan och handlade lite, och eftersom farbror doktorn sa aja baja till att åka spårvagn så promenerade jag hem i sakta gemak. Det kändes så skönt !
I vanliga fall är jag hyfsat aktiv och går väl 10000 steg på jobbet en dag, sen stallet och kanske en tur i slottskogen emellanåt...från det till att vara mer eller mindre sängliggande är extremt påfrestande ( för psyket), minst sagt!
Nu har jag sovit en timme och ätit choklad för ett år typ ; ) , ska pallra mig ur sängen och fixa lite mat med barnen.
Fortsatt bra torsdag på er!

3 kommentarer:

  1. Hej Nadja!

    vad var det för röntgen du fick gå på? Har du PICC-line eller dosa? Du verkar vara pigg igen :0) Jag ska snart få min tredje dos brr usch

    Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Gott med massa choklad...det är bra att någon håller ställningarna...själv har jag kommit ifrån "chokladträsket" :( Så ät lite för mig med...Receptet på snabba maten låter gott, kan tänka mig att laga det fast kanske byta ut mot kyckling...Ses imorgon....Kram

    SvaraRadera
  3. Jag bad om att bli röntgad i buk och bröst för att utesluta metastaser. De har ju ändå missat min diagnos sen -09 så cancercellerna kan ju haft party länge...
    Har inte fått min infart än men de sätter inte picc line här utan cvk eller port och det lutar åt cvk..väntar bara på att det blir av någon gång!
    Har nästa beh den 4/2 så det blir väl innan det..
    Kram N

    SvaraRadera