lördag 22 januari 2011

Ett barns rädsla..


Jag är jätteledsen för att du skall dö en dag mamma, sa ett av de finaste barnen vid frukostbordet häromdagen.Alla är rädda för döden och med cancer i huset blir det än mer påtagligt. Det enda vi vet helt säkert är att vi en dag kommer att dö. Alla andra dagar kommer vi att leva. Jag hade nog tänkt att leva ungefär i 50 år till förklarade jag. 50 år x 365 dagar = 18250 dagar som jag faktiskt hade tänkt att leva med er...ni lär tröttna på mig tills dess ; )

7 kommentarer:

  1. ja du kommer vara en satkärring ca 16532 dagar. Men tröttnar gör de aldrig. <3

    SvaraRadera
  2. Vi tröttnar aldrig på dig ! Kram marie!

    SvaraRadera
  3. Underbaraste unge du kommer att leva till ca 108 år så är det bara jag däremot måste infria mitt löfte att vara med på lilla G student enligt lilla L direktiv ! Så är det sagt å så får det bli..jag håller ut .

    SvaraRadera
  4. Sann kärlek! Så ärligt! Så underbart!
    Vet inte om jag sagt det innan Nadja men du är fin som nyfallen snö,
    vacker som en soluppgång, ärlig som en käftsmäll och jag älskar det!
    Du gör mig hel och jag önskar att jag kan "hela" dig. :-)
    Kram och natti natti.
    Ulle Bulle

    SvaraRadera
  5. Nu har jag försökt göra en kommentar 4 ggr och det händer något mystiskt varje gng!...grrr

    Vill ju bara säga att.... pratas är läkande det är bara det man tiger om som "far illa" med oss!

    Så det är helande på G i hela familjen!
    Stor kram till Er alla!

    SvaraRadera
  6. Åh, jeg vet, jeg er også redd for å dø fra mine, eller at de skal dø fra meg! Livet er kort, en dag skal vi alle bort, men å ta det inn over seg er vanskelig! Du skal nok få leve i MANGE gode år til, Nadja:) Jeg tenkte å legge ut et bilde i profilen min så du ser at det er Marit, men det har du vel forstått allerede?
    Hils familien og nyt livet i dag!

    SvaraRadera
  7. Jag håller med Jenny så e det bra med det!!!
    Du kommer att leva tills du är 100...inga konstigheter!!!!
    PUSS

    SvaraRadera