fredag 21 januari 2011

Obliviscere incommoda tua, cras veniunt nova...


Med detta ordspråk i ryggen begav jag mig i morse till polisens passexpedition för att ordna med ett nytt pass. Som vanligt slutade det med att man inte såg riktigt klok ut på bilden ! Men då är det som det ska vara antar jag !? Tänkte i vilket fall att det är roligare att ha ett pass när jag fortfarande har lite hår kvar på skallen, man ser ju miserabel ut ändå ; )
Sen promenerade jag till en asiatisk butik och köpte "szechuan" peppar och soya till M som har fått dille på kinesisk mat. Efter det träffade jag min fina väninna M som har svart bälte i rea shopping! Vi drog en rejäl runda kan man säga ; ) dessa två fina mössor från "svensk" hittade jag för halva priset ord 349:- st så två för en var perfekt : ) dessutom var de gjorda i ekologisk alpacka ull vilket inte gjorde saken sämre! Trots att jag kände mig ännu piggare idag än igår så var det kanske, med facit i hand, lite mycket aktivitet idag för mig...så soffläge har intagits och ikväll står pizzerian för middagen!
Höll alldeles på att glömma!! Imorse slog "Doris" hjärnan till igen...precis när barnen skulle gå till skolan så reser jag mig upp och slår ihop händerna ordentligt "klapp,klapp" - japp mina barn då är det dags att borsta tänderna och hoppa i säng!...ridå!
Vi skratta så vi grät, jag var helt allvarlig när jag sa det och menade varenda ord..eller jag menade nog mer -har ni borstat tänderna ,nu får ni skynda er till skolan...fast munnen sa inte riktigt det som hjärnan tänkte...eller nåt ; D

7 kommentarer:

  1. Hahhahahhahahahha!!! Gött Nadja!!!

    SvaraRadera
  2. underbart...du har ju bara blivit jag!

    SvaraRadera
  3. Aut Viam inveniam aut faciam :)
    kram
    Ulrica P

    SvaraRadera
  4. E la gött ändå att du kom ut lilla N å fint va det å fin va du !Tant ha ha Karin hälsar det bästa hon kan...

    SvaraRadera
  5. Du blir snyggare än få med dina mössor...fast det är du ju ändå...Tack för idag återigen, tack för Michelles goda soppa..:)Din mamma är guld värd....
    Du är grym Nadja...
    Kram M

    SvaraRadera
  6. Om man kunde gilla som på facebook hade jag gillat detta inlägget med tanke på förvirringen mellan morgon och kväll, kvällens skratt :) PUSS!

    SvaraRadera
  7. Eller som när jag på den tiden jag var "mkt helig" vurmade för bönen i familjen....vilket inte mina barn var så intresserade av...

    Så en dag vid middags bordet när de fjantade sig alldeles bedrövligt, när vi skulle be bordsbön och jag....mkt irriterat och med hög bestämd röst utbrister....- KNÄPP KNAPPEN!....
    Sen va de bara o börja äta för det gick inte o få någon ordning på dem Alls...

    SvaraRadera