torsdag 6 januari 2011

Ensam var visst inte så ensam...

Tänk så länge som jag, iallafall i perioder känt mig ensam. Trots att jag alltid omger mig med människor och alltid har tusen järn i elden, har känslan inom mig varit ensam...
Nu känner jag en sådan enorm tacksamhet och ensam känslan är borta. Ni alla fina har slutit upp kring mig och min familj.
Alla telefonsamtal, brev, sms, facebookmeddelanden mm. Alla ni underbara vänner som kommit hit och städat, tvättat,lagat mat, handlat etc, ni som fått vår vardag att flyta mitt i kaoset och min återhämtning efter operationen. Alla fina presenter av olika slag. Era böner och tankar om kraft och ljus, att ni lägger er energi på mig, det betyder så oerhört mycket. Att jag betydde så mycket för er..det gör mig så varm i hela kroppen. Jag tackar er alla och envar!
Idag vill jag ge en extra kram till min fina vän R som gör ett jättejobb med att hjälpa mig att skriva anmälan till socialstyrelsen. Allting har en mening brukar jag alltid säga(med ganska många undantag) och man lär sig alltid något utav allting. Om min anmälan kan göra att doktorerna som både missade och glömde mig, lär sig något, och att det i sin tur gör att iallafall en endaste kvinna slipper gå igenom det som jag gör, så är det en seger.

5 kommentarer:

  1. Du är verkligen inte ensam, men att känna sig ensam trots att man har så många runt sig vet jag ALLT om...
    Jag kommer gärna och lagar mat igen, eller hjälper till med annat...säg bara till...
    Jag finns här , precis som du gjort för mig....Du ska bli så gott som ny sedan Nadja,inget annat finn i denna värld....

    http://anglamammaforever.blogg.se/2011/january/sms-inlagg.html

    Kram M...
    Ps...hälsa J.J :)

    SvaraRadera
  2. Finaste Nadja, vad fint du skriver.Tänker jättemycket på dig och din familj blir glad när du har så fina människor nära dig.Kommer att följa dig här på bloggen .Mina varmaste kramar till dig.Marie À ( som vill ha det rent och snyggt ,du vet:)

    SvaraRadera
  3. Nadja ...
    jag har sagt det och jag säger det igen.... nu sluts ringen upp kring dig.. precis som det ska vara!
    Så många gånger jag har legat på din soffa och gråtit...så många gånger jag har fått följa med till stallet och dina missions när jag inte velat vara själv...eller vågat vara själv...Har lixom inte spelat ngn roll att klockan har varit 06.30 på morgonen.. jag har fått komma till dig ändå...Att bara få "hänga"..att inte behöva prata utan vi har bara legat i din säng och läst skvaller tidningar...och ja.. det har väl hänt att vi somnat en och annan gång ;-) hahhahaha
    Ska ärligt säga dig att jag vet faktiskt inte hur jag skulle klarat mig utan dig och ditt stöd....och dina klarsynta meningar och råd!
    Nu är det payback time om man säger ;-)
    Summa summarum: Jag vet att du vet att jag finns här och jag kommer gladeligen och suger dina golv ;)))))
    Detta kommer att gå bra nadja.. det vet jag!
    Puss mina fina Urmoder :-)
    Anna-Dagis

    SvaraRadera
  4. P&K på dej! Älskar dig vet du......och det man skickar runt kommer tillslut tillbaka....så det vore ju skam om inte du fick lite ränta på allt du satt in på din "medmänniskobank"

    Bra att ni skakar om dem lite...det är ju för j-igt att de lät dig gå så länge utan att diagnostisera dig! Ber för Er att ni skall lyckas...dels för din upprättelse men också för att de läkarna skall tänka till lite nästa gng...när det sittter en annan kvinna m en "difus"...knöl framför dem!

    SvaraRadera
  5. Goa Nadja!
    Som alla redan har sagt här så hjälper jag dig gladeligen med allt och inget! Jag får sååå mycket av dig och din underbara familj och jag är jätteglad att du började i lag 5 så att vi "fann" varandra! Inte minst för att du är så bra på att välja glasögon ;)
    Pöss på dig!

    SvaraRadera