måndag 28 februari 2011

Upp och ner....




De dagarna jag mått dåligt kommer allt..illamående,trötthet och ångest. Saknaden och tomheten efter Filippa är enorm dessa dagar. I ca ett halvår har vi tittat efter valp,ringt,mejlat och diskuterat. I fredags när jag gick in på JK för min tredje behandling så kom nästan precis denna annons ut på blocket. Ett "återbud" på en svart liten engelsk staffordshirebullterrier tik, hon fanns i Lerum. Och vi som kollat över hela sverige..tom i England har vi letat och funderat på att importera. Jag ringde och samma eftermiddag åkte jag bästa maken M och väninnan A och kollade.I ett urgulligt litet "dockhus" bodde de små valparna så ombonat,tryggt och hemtrevligt. Lilla valpen kom i min famn slickade mig på halsen och borrade in sig i min halsduk...och bara var.. Jag hade svårt att hålla tårarna borta...mitt hjärta smälte..det var hon och jag.
En del kanske tycker jag går för fort fram..en del tycker att djur är till besvär etc..
I 15 år har jag haft hundtassar i mitt hem. Mitt hem utan hund känns inte som ett hem...INGEN kan ersätta någon...Men i ett hem som haft och har mycket sorg kan en ny kärlek komma med ofantligt mycket glädje och ljus. För alla i vår familj och närhet. Lite konstigt och lite ledsamt i allt är att min goa arbetskamrat C var där och tittade på samma valp...hoppas innerligt att jag inte "snodde" henne från dig, utan att du och din fina familj hittar en valp. Allt har en mening som jag brukar säga...och nu verkade det vara detta som var meningen...
Tack alla för ert ofantliga stöd mitt i allt det jobbiga.

7 kommentarer:

  1. Underbart underbar hund en underbar familj.

    SvaraRadera
  2. Hon ser ut som en otroligt söt liten flodhäst=)=)Kärlek föder kärlek och kraft!!! Klart du skulle ha henne! Kram C

    SvaraRadera
  3. Å alla "fördomar " e som bortblåsta jag bara vet att hon är den med stort H ( hunden) så fin och jag tror som du hon är din lilla ängel .och hon kommer att bringa glädje till hela familjen även mommo . Hon måsta bara hem till sin mami å papi å småtrollen punkt slut. .. ser fram till dagen hon kommer hem ! Ska steka små nyttiga hundbullar til henne ha ha ..ja vet att jag blir svag för henne ! Kram mossan

    SvaraRadera
  4. Gud så bedårande hon är! Jag tyckte ni gjorde helt rätt som skaffade henne. :)

    SvaraRadera
  5. Hon är vald av Tanten....!
    Tror inte på slumpen...allt har en mening...tanten ville vara själv i slutet hon visste att hon snart skulle lämna er....
    Här är hennes gåva till er för ni lät henne vara det....stor kram o tacka Tanten för er nya vän...hon vakar över henne!

    SvaraRadera
  6. Klart att du ska ha den lilla fina valpen. Hon valde ju dig. Oftast mår patienter med husdjur ofantligt mycket bättre än de som är utan. De tillbringar mindre tid på sjukhus eftersom att de måste ta hand om hunden de har bättre kondition eftersom att de går ut med hunden.
    Det är så många som har så många åsikter om husdjur antalet barn och hur man mitt i röran ska få egentid och hinna allt. Det är deras ångest och deras problem med att få tiden att räcka till. Livet är här och nu och valpen vill bo hos er kram hjärtat

    SvaraRadera
  7. Men klart hon var ämnad för dig!!! Varför annars ett återbud?!
    Grattis till en liten solstråle som kommer att ge er sommaren fortare än ni anar : )

    SvaraRadera