fredag 11 februari 2011

En rolig fredag : )





Fredagen bjöd på mycket trevligheter : ) Bla ett telefonsamtal från min "lille chef" eller sektionsledare som det så tjusigt heter ; ) Vi är strax över hundra personer på jobbet tror jag och personalen är indelad i arbetslag och varje arbetslag har "sin" sektionsledare.Sektledare brukar vi kalla det, och ens arbetslag blir som en liten mini sekt, en trygghet, mitt i allt det stora som ett universitetssjukhus innebär. Jag är relativt ny i mitt lag, jag fick byta när jag kom tillbaka efter mammaledighet och studier.Det var minst sagt jobbigt att byta lag, efter flera års trygghet,byta sekt..
Men allt har en mening brukar jag säga och jag trivs som fisken i mitt nya lag. Dessutom har jag fått så mycket fina nya vänskapsband. Med förändring öppnas det nya dörrar : ) Vi pratade ganska länge jag och min sektledare om ditten och datten, hon har en skön avslappnad inställning till livet och ett stort hjärta, dessutom gillar hon katter ; )
Sen damp det ner ett paket i brevlådan från en annan sektledare och hennes lag, verkar vara mitt "adoptiv" lag för de supportar mig mycket : )
Tack igen alla fina arbetskamrater för kort och presenter, ingen nämd,ingen glömd.
Kvällen bjöd på Melodifestivalens genrep i Scandinavium! Jag och L gick med min väninna A och hennes dotter L. Tjejerna hade fixat sig så fina, och sminkat sig. Vi började med Burger King ( tjejerna fick välja att äta var de ville och väljer BK!) och tog sen spårvagnen till Scandinavium. Lite godis inköp blev det oxå förstås, så mamorna mådde illa innan showen ens börjat ; ) Låtarna var väl sisådär. Mammorna gillade "Loreen" och tjejerna "Babsan".
Kul var det iallafall och efteråt kom M och hämtade oss med bilen vilket var skönt för tjejerna var så trötta att de såg i kors. Nu återstår att se vilka som går vidare på lördag kväll!

6 kommentarer:

  1. Haahaha!!! Babsan :))) Japp L håller tummarna !! Underbar kväll!

    SvaraRadera
  2. Det va la underbart för er flickor med lite glitter å glamour ! Att pynta vardagen lite betyder så mycket för dom tråkiga grå perioderna. Kan man ligga å suga på en minneskaramell när andan faller på ....

    SvaraRadera
  3. Sicken underbar Fredag det va ni värda. Det är så fint att kunna se det fina i det relativt enkla.

    SvaraRadera
  4. Glitter o Glamour sitter aldrig fel i kombo med skräpmat o godis är det OSLAGBART!
    Visst är det härligt med en förstående "sektledare" =0)
    Ha en bra dag idag oxå stor kram!!!!!!

    SvaraRadera
  5. http://www.youtube.com/watch?v=vzPV1KbjzfA så här ska schlager låta.. Min och Nocks låt sen 1 timma tillbaka.... Ett mästerverk!!!

    SvaraRadera