onsdag 2 februari 2011

CVK dag idag!


Ja idag var det så dags att få CVK. Enligt den omständiga proceduren...vara på JK avd 56 kl 8:30...få en säng,byta om och vänta tills narkosläk hade en lucka...det hade han strax innan 11. Men han fanns på op i KK huset, så vaktmästaren fick hämta och köra mig i sängen( !?) dit. Det tog inte så lång tid att sätta den. Först tvätta ssk med descutan två gånger. Eftersom jag hatar när det gör ont och läk sa att det kändes trots att man får lokalbedövning, så ville jag ha lite lugnande. Fick lite Michael Jackson knark ( propofol) och dormicum, sen var jag sammarbetsvillig hehehe ; ) Han lokalbedövade,tvättade med sprit och la steril duk på mig. Sen skulle jag känna om den kom fel för då skulle det kännas vid örat ! Tre gånger stacks det vid örat...sen kom han rätt för då skulle hjärtat slå ett extra slag och det gjorde det! Sen intejpad och klar och fick vaktmästar transport tillbaka till avd 56. Fyra timmar efter skulle jag vara kvar för övervakning så att de inte råkat sticka hål på lungan eller nåt, därför fick jag även transporteras fram och tillbaka till lungröntgen för att se att allt var ok, vilket det var! Strax innan 15 var allt klart och jag fick gå.
Eftersom mitt hår lossar i mängd så åkte vi till bästa frisörskan och jag fick raka av det. Barnen skrattade gott och stora V tyckte jag såg ut som hon i Alien. Jag tycker det kändes och såg ut som jag förväntade.Bara ännu tjockare så för guds skull bjud mig inte på fika!
Kanske borde bett dom sy ihop munnen på op när jag ändå var där ; )
CVK´n gör dock ont som attan! Öm såklart men oxå en brännande smärta som är jobbig och inte vill ge sig. Säkert nerver...De trodde det skulle ge sig på ett par dagar, och det hoppas jag innerligt annars får de ta bort den! Hur gjorde de förr när de inte satte CVK? Någon som vet? Det bästa av allt idag är att jag fick svar på min röntgen buk/thorax och den var helt utan anmärkning! Tjohoo inga metastaser !!

8 kommentarer:

  1. Det är ju det jag säger! MJ it is! ;-) hahhahaha
    Grymt duktig du är med cvk:n hoppas att den slutar att göra ont :-(
    Alien.. hahahhahahahah nej nej nej!!
    Köss!

    SvaraRadera
  2. Fina Nadja,

    Jag har ju inte själv haft en CVK, men min lilla Maja fick en när hon började sin resa in i cancerns värld. Så jag kan inte beskriva känslan när den sätts in eller hur den känns dagarna efter... Men en sak kan jag säga - Den är guld värd!

    Kämpa på!

    Varma kramar Anna "Hölan"

    SvaraRadera
  3. Sinead O´Connor släng dig i väggen för Nadja är mycket snyggare utan hår än du är!
    Nästa karriär? ;)

    kramar i mängder
    Ulrica & M'n

    SvaraRadera
  4. Älskade vän!....stor kram...du är fin även med rakat huvud...lätt skött och lätt stylat iaf

    SvaraRadera
  5. Fasiken vad skönt att det inte fanns några metastaser...( stavade jag rätt?)
    Jag har tänkt på den öde ön heeela dagen....
    Hoppas det onda försvinner snart.
    Massor m kärlek till er alla inkl uteliggarn!
    Kram Ulle bulle

    SvaraRadera
  6. Snyggaste moster!!!

    SvaraRadera
  7. Tur att du e mitt vackraste barn !Ja ja dom andra e fina mä ,men alla skulle inte passa i helsnagg. Å så j-a glad att inga stygga små krabbsläktingar slått sig till ro i kröppen din.Tina Turner min gamla idol åker ner ett hack du blir nummer ett nu -stark å vacker slår du allt å alla .Jag e så stolt över dig och att få vara vid din sida å steka köttbullar e bara ett nöje..

    SvaraRadera
  8. Håller med alla föregående talare...sy igen munnen, jo tack...men du är fin oavsett, det vet du väl...
    Underbart att det inte var någon spridning...Tänker på dig extra imorgon...
    Många kramar...

    SvaraRadera