lördag 26 februari 2011

Må illa....


Igår fredag, var det dax för sista FEC-kuren och med det är jag halvvägs genom cellgifts"äventyret". Nu väntar tre "härliga" Taxotere kurer och vad sägs om dessa biverkningar:
* Totalt håravfall ( ögonbryn fransar)
* Nagelavlossning
* Svamp i munhåla och svalj
* Diarré
* Muskel o ledvärk
* Svullna ben fötter och händer
* Myrkryp och dommningar i händer och fötter
* "elektriska stötar " i fotsulorna
mm. mm.
Dock ska man inte må så illa på den..och fy sjutton vad jag mådde illa igår trots att jag tog extra antiillamående tabletter vid två tillfällen så mådde jag pyton!
Idag är jag svettig och darrig i kroppen men allt känns under kontroll.
Underbara K och hennes fantastiska lilla hund Hugo var här och förgyllde min dag och fick lite fart på mig ; ) dvs jag duschade och bäddade sängen...
Så ingen rolig rapport denna gången...
Kram till er alla fina.

9 kommentarer:

  1. Å nej.. lev du så illamåede igår när du kom hem!?
    Hoppas att du kan vila idag på dagen!!!
    Puss

    SvaraRadera
  2. Ja det kom stegrande ...
    Säkert lite extra efter som jag är tyngd av sorg och saknad efter fina Filippa som annars ligger och håller mig sällskap och värmer...sen är jag ju rädd för Taxotere helvetet ...men jag vill ju samtidigt ta det ...

    SvaraRadera
  3. skickar en stor mega dunder kram till dig <3 puss från oss allihopa!!!lollo

    SvaraRadera
  4. Å en kram till dig fina Nadja...

    SvaraRadera
  5. Kära Du.Kan inte skriva att jag förståt hur du har det,Det kan nog bara den som blivit utsatt för denna medicin,Jag tänker dock på dig och knäpper mina händer.Kram Mona

    SvaraRadera
  6. Ja va ska man säga urk å urk ...Men tänk vad härligt och vackert å roligt å lätt å helt j-a underbart det blir när du får din första helt "vanliga " dag efter denna resan !Då kommer det va helt ok med en dålig hårdag .. Du är helt otrolig och den kraft du har inom dig är bland det kraftfullaste jag sett ! Mirakel fogas till mirakel mitt framför våra ögon ...skickar "änglapatrullen " Signe-Barbro -Gunvor å Mimmi med lite energimedicin till natta å hoppas du får sova gott .

    SvaraRadera
  7. Trist att höra ..men jag tyckte du såg fantastisk ut i torsdags, med eller utan ögonbryn. ;)

    Kärlek och styrka skickas..

    Kramar

    Ulrica & M's

    SvaraRadera
  8. Tycker om att läsa dina inlägg i din blogg men kan ju inte säga att detta var så roligt att läsa. Tänker på dig mycket och jag tycker du e grym du ger kraft till oss andra, kram på dig sköt om dig. Vill att du skall bli frisk snart så att vi får se dig på jobbet.

    SvaraRadera
  9. Skitkräks!!!!

    Jacob har numer en helt ljudsatt föreställning som betyder att han har kräkts.....ser lite MontePyton ut.....Hoppas att kraften kommer med ljuset, fågelsången, hoppet och framtiden!!!!
    Kram//C

    SvaraRadera