måndag 7 februari 2011

Nu vart det kalt...och kallt!


Fjärde dagen efter andra behandlingen och håret eller "svinborstet" som var kvar föll som bara den. Det har gjort ont att ligga på kudden med de vassa stråna. Så då bestämde jag att idag får det bli, och så blev det. Håret har rakats av och skallen är ja , skallig, vit och lite knölig. Det var ju ett tag sen den var helt utan hår...Jag och bästa R och maken M kämpade ett bra tag. Barnen hejade på och tyckte det var spännande. Resultatet var inte så farligt hemskt, visst jag är ju snyggare med hår inget snack om det. Men samtidigt har vetskapen att jag ska tappa huvudhåret inte känts så hemskt...jag bävar däremot för ögonbryn och fransar. Men jag ska inte sticka under stol att jag känner mig som cancer med kalt huvud,cvk och ett halvt bröst...Jävla skitsjukdom!
Men det är som det är som jag brukar säga! Och jag skäms absolut inte! Jag är glad,stolt och tacksam att jag lever och har möjlighet att göra denna behandlingen som kommer rädda mitt liv!
...fast jag känner att jag hade behövt en semla...bara en liten..

7 kommentarer:

  1. Det är en jävla skit sjukdom!!!! MEN du kommer fixa det!!!Även om det är en skit jobbig behandling så kommer du att bli frisk!PUNKT SLUT!
    Klart som fasen Aluskan ska ha en SEMLA! :))))

    SvaraRadera
  2. Bästa Semle Nadja......Det hänger inte på håret som man brukar säga.....fast det värmer gott på huvudet....dock får du ju tillfälle nu att använda di där snordyra perukerna som landstinget står för!De värmer väll nått iaf ;)Annars är du ju N iaf med eller utan peruk! kram

    SvaraRadera
  3. Bättre en semla i magen på dig än tio i mina byxor ??!! Ja ja det blir inte alltid bäst men ta en semla , ett maratonlopp kräver energi -det e faktiskt sant som lilla G skulle sagt å ja e förvånad att du e så söt utan strån på knoppen jättesöt....

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att du är fantastisk!! Kör hårt!

    SvaraRadera
  5. Hej idag var en väldigt vacker dag med eller utan hår med eller utan semla. Håret växer ut och blir svallande långt
    cancer är en skit sjukdom trist jävlig och lömsk
    härlig dag ändå våren kommer tillbaka med ljus och värme kram

    SvaraRadera
  6. Hej Nadja

    Det är underbart att läsa din blogg. Du skriver så roligt mitt i allt elände :)
    Man har ju hört dom som har fått lockigt hår när det sen växer ut.
    Tänker på dig/ Kram

    SvaraRadera
  7. Enda glädjen med detta är att man slipper bad-hair-day helvetet! Du är säkert lika snygg utan hår! Kramisar C

    SvaraRadera