tisdag 1 mars 2011

Hej det här är jag ; )


Trodde i min enfald att man gick ner i vikt av att gå på cellgifter...i mitt fall är det precis tvärt om. Muntorrhet och illamående hålls bäst i schack genom att småäta...och såklart är det godare med onyttigheter när man mår illa än nyttigheter. Dessutom ökar ju "må bra" känslan..en stund. Ni som har gjort den här resan vet nog vad jag snackar om..
Det är så extremt uttråkande att bara "vara" inte orka göra något, inte orka prata, inte orka kolla på tv,inte orka läsa. Det enda jag orkar är att slö kolla på min iphone och tänka på goda saker, av blandad sort...
Jag vet att det går över, varar bara max en vecka. Men för mig som är aktiv som person är det extremt frustrerande att var "fånge" i sin kropp på något sätt. Jag är ju lixom pigg innerst inne...på något sätt. Van att vara ute med hund,häst och barn.
Tänk så gött det var i somras när jag bantade ner mig rejält. Så mycket positiva kommentarer jag fick.. Idag är allt tillbaka på sin vanliga plats...
Jag vet att allting har sin tid och att jag bestämmer...nu är det som det är helt enkelt...och jag tänker att till sommaren så får nog tjockkostymen försvinna igen för den är så fasligt trist, tung och ful. Riktigt obekväm faktiskt!
Till våren ska jag cykla på min nya cykel och promenera med barnen och hunden vid havet och i slottskogen. Kanske kan jag springa lite oxå om kroppen orkar, det ser så härligt ut när jogare lixom svävar fram. Det ska jag drömma om ett tag...
Tills min feeder kommer hem och göder mig kl 18 ; )

6 kommentarer:

  1. Hhahahahhaha lägg av nu! Döh... Anna ska ta ut dig på spring runda te våren ;-)

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha ....du e la rolig du -humorn e intakt ! Förstår (eller inte helt ) men vi som e bredvid dig ser bara dina vackra-blåa-kloka -varma ögon stråla dom flesta dagar ! Nä dröm du om att springa ner till Sjömagasinet å njut av deras fiskläckerheter .Eftersom jag tänkt å vinna en tunna full med guld bjuder jag alla vi känner.Helt enkelt abbonerar hela stället ...

    SvaraRadera
  3. Alltså..den dagen jag ser en glad joggare ska jag överväga saken...snabba promender hänger jag gärna dock med på...å kanske kommer vi iväg och tränar längre fram tillsammans?
    Jag tycker du är fin både modell större och mindre...Men det är ju du som ska känna dig fin, så jag förstår din tanke...
    Har en sak härhemma till dig...kanske orkar du ses i dagarna?Torsdag? Messa....Kram...
    Ps...Leo längtar efter er....Ds

    SvaraRadera
  4. What Maria said!!

    Jogging yuck..du har ju häst att rida. Stella kommer säkert att ge dig motion ;)

    Jag vill gärna också träffas.

    Kramar

    Ulrica & M's

    SvaraRadera
  5. jogga??? skämtar du? vad exakt är det som ser så gött ut med det? tjockkostym suger men det finns roligare sätt att röra på sig, eller?

    SvaraRadera
  6. Idag upptäckte jag din blogg, därmed också den elaka cancern. Sträckläst hela bloggen. Drogs in i dina tankar och känslor. Jag beundrar dig verkligen! Är det någon som kommer fixa detta så är det du. Du får MMA:a ut cancern helt enkelt, menar inte att det är enkelt. Krävs lite träning gissar jag, men sen kommer cancern åka på fetspö, tror jag... Kommer följa din resa med hjärtat. Önskar dig det bästa! Kram, Hanna

    SvaraRadera