torsdag 10 februari 2011

En tråkig torsdag...

I Göteborg är det klassiskt vinterväder idag. Snöblandat regn på tvären som resulterar i massa slask på marken...inte det bästa men man får en anledning att vara inne hela dagen! Jag är faktiskt glad att jag är sjuk på vintern...eller jag vet inte...kommer ju iofs vara sjuk på sommaren oxå...men slipper ju cyto iallafall under sommaren, då bättrar jag på solbrännan med lite "härskadetdödascancerstrålning" istället! Långt tills dess... Fast jag tänker just långt fram hela tiden. Det som jag tidigare känt ha varit som ett hinder, min strävan framåt, är nu en styrka och tillgång. Visst det är bra att leva här och nu,tid för eftertanke,bla bla bla. Men om man INTE vill,eller rättare sagt jag är ju lixom inte jag, som sjuk. Då känns det bra med framåt tanken. Vad jag ska göra i höst,olika mål osv. Tankeplanerna på högvarv : )
Saker jag ser framemot:

*Åka till Turkiet och bada med barnen.
*Äta tzatziki i Grekland.
*Lära mig att träna Stella "the Patricia way"
*Köpa en valp
*Tenta av , så jag kan börja plugga igen.
*Bygga en lösning för "slow feed" till hästarna.
*Tatuera mig.En cover up och båda armarna...kanske ryggen ; )
*Bygga om och fixa i lägenheten.
Tänk att jag skulle trivas i höghus, jag som längtar efter landet...men just nu känns det faktiskt helt ok. Nära till allt. Barnen kan ta sig själva både hit och dit.Visst det är kanske inte optimalt och jättestort,men det finns de som har det betydligt värre,så jag klagar inte. Staden erbjuder mycket.
Idag valde jag att ha lilla G hemma. Vi har bakat "falska wienerbröd" och kollat på "Winx" tre gånger, fast vi somna sista visningen ; ) G har haft prinsessklänning hela dagen och varit på sitt bästa 3-årings humör, helt strålande. Barn och djur gör mig lycklig och varm i själen. Hade jag varit rik på pengar så hade jag garanterat haft fler barn och djur än alla Hollywood stjärnor tillsammans...
Dagens kram går till alla mina "djurknarkande" medsystrar. Prozac i päls e bäst!




4 kommentarer:

  1. Själv har jag en healing katt som ligger klossan till mitt knä hela nätterna och värmer!!!!

    Bara att hon gör Det värmer i själen...måste jag säga.
    Tror att du har en läkande inställning till ditt tillstånd..trots allt...att inte gå in i någon sjukling-roll o att se framåt....gosa med prozac katten o planera för tiden efter denna droppen i havet...stor stor kram vi är många som hejar på o som har dig som idol just nu.....
    Ha bara en liten ventil där du kan pysa så du inte exploderar tillslut...du vet som en tryck kokare när trycket blir för högt o man skrapar matrester från väggarna i flera dar....

    SvaraRadera
  2. Jag ska äta tzatsiki i Grekland i september, du får följa med om du vill! :)

    SvaraRadera
  3. Gött du snackar nu!!!!
    Tack för att jag fick knarka lite Filippa i din soffa idag!!!
    PÖSS!
    Ps.Och för att du är grym på alla sätt och vis.. en sann kamrat! Punkt slut!

    SvaraRadera
  4. Tycker det är grymt att du planerar framåt och lever i nuet på samma gång i en balans som heter duga. Ha en underbar helg med de dina. Beundrar dig din styrka som jag tror både är stark och svag på samma gång. Du är grym.

    SvaraRadera