måndag 28 mars 2011

Länk till artikeln..



För alla er som inte köpte tidningen så kommer här en länk till artikeln om mig som var i Göteborgs Fria Tidning http://www.goteborgsfria.nu/artikel/87380
Igår var jag ute och tog en tur på gamla tant hästen Korsika i paddocken. Mest lösgörande i skritt men även ett par varv i trav. Det känns onekligen att hon snart är 25 år..fast hon vill knappast erkänna det själv eftersom hon haft lite "vår uppvisning" med medryttarna ; ) så härligt att det ändå är bus kvar i gamla tanten!
Den 22 Maj ska vi fira tanten på 25 års dagen med traditionsenlig sång och knäckebrödstårta ! Tiden går fort när man har roligt och knappast kunde jag väl den där snöiga novemberkvällen 1994 ana att hästen jag hämtade skulle bli min bästa kompis och att vi skulle hänga ihop så länge...16 år nu, och till hösten 17 år. Jag hoppas att hon stannar ett tag till...27 år är en bra ålder har vi bestämt, Korsika och jag, sen får vi ju se om det stämmer såklart ; )
Mina djur verkar ju bli ganska gamla...katten blev 21 år och hundarna 14 resp 15 år. Sven-Duva min tama skrattduva blev dock bara 3 år...men det var Filippa som "fixade" det...snabbt och lätt ; ) Annars hade vi nog fått dras med han, för hans pappa är nog världens äldsta duva med sina 27 år, still going strong!
Här hemma håller jag på att fixa med "begravningshyllan" eller vad vi skall kalla den...tre kremerade djur i varsin Bavaria urna, alla olika som jag hittat på Tradera. Sven är den enda som är begravd ute. Jag kunde lixom inte förmå mig att gräva ner mina fina katt ( hon dog först) att de skulle äta maskar på min katt och kräla runt på hennes vackra päls. Hon var champion och nordens vackraste katt på sin tid. Klart hon skall stå synlig på en hylla i en vacker vas! Och så fortsatte det...
Fast nu förgylls vi utav denna goding Maja " The piraya" som är så full av liv och bus att det både räcker och blir över !

1 kommentar: