torsdag 10 mars 2011

Gott och blandat...


Denna veckan har bjudit på blandad kompott minst sagt. Dock mest trevligheter, så vi koncentrerar oss på dom tycker jag : )
Som varje vecka så försöker jag träffa många vänner för det är så härligt!
Denna veckan har jag och väninnorna A och J och lilla G varit på Ullared och förkovrat oss i allehanda billiga saker och skräp. Och i vanlig ordning så fick vi lägga ut halva kundvagnen för att slippa skämmas i kassan om pengarna inte räckt...och då hade vi inte direkt snålat i våra portmonnäer ; ) Jag fullkomligt älskar Ullared, skulle kunna åka dit en gång i veckan,lätt! Dock fick vi inte träffa vare sig Morgan eller Ola-Conny trots att J "la upp sig" så oemotståndligt i lunch restaurangen ; P
På vägen hem pratade vi om dateing i allmänhet och karlar i synnerhet och meningen " man måste kyssa många grodor innan man hittar sitt svin" kanske uttalades många gånger för sen när vi skulle äta middag så sitter lilla G 3 år och talar högt och tydligt om för sina stora syskon att just det - man måste kyssa många grodor innan man hittar sitt svin! Gissa om jag höll på att kissa på mig av skratt!!!! : D : D : D
En mycket trevlig frukost date med min fina arb kamrat S hade jag igår, hon och hennes familj har varit i Indien. Indien verkar härligt och hysteriskt! Får se om det blir Indien eller USA med familjen på min 40-års resa som jag alltid sagt att jag ska åka på...har ju 6 år på mig att bestämma mig ; ) Förutom väldigt god frukost och givande samtal så fick jag fin fina presenter av S bla lite gudabilder till min samling av goda ting.
Veckans djupa tanke ( dock inte tillräckligt djup för att kallas existensiell) går i Lisa Ekdahls tecken , ni vet den gamla låten..
- "Du är en saga för god för att vara sann
det är en saga i sig att vi funnit varann
vi kunde lika gärna
aldrig nånsin mötts
eller var vårt möte
redan bestämt, långt innan vi fötts."
Jag tror ju inte på slumpen...utan att allt har en mening, som ni säkert vet.
Du får tro på vem du vill och hur du vill bara du är sann mot dig själv, och mot mig.Inte mer med det.
Snart är det dax för veckans andra Ikea besök och sen city för lite shopping till våran L som fyller 6 år imorgon!
Kram på er och ha en fin fredag : )

2 kommentarer: