onsdag 2 mars 2011

That's What Friends Are For


När min kompis M förlorade sin son för ett år sedan, blev jag chockad över att se hur folk kan bete sig. I nöden prövas verkligen vännen...och familjen. Inte en dag går utan att M och hennes de sina är i mina tankar... Att folk kan vara så hjärtlösa,ohjälpsamma och rent ut vidriga mot någon i sorg är för mig en gåta...
Likaså som människor kan vara så fantastiskt fina, hjälpsamma och självklara oftast dom man kanske inte trodde...
Ca tre månader har gått sedan mattan rycktes bort under mina fötter...tyvärr har ju jordbävningar alltid efterskalv vilket vi fått känna på av olika styrka och slag..
Jag (vi) har fått ofantligt mycket stöd från olika håll. Människor har slutit upp på ett fantastiskt sätt. Visat sin värme och kärlek på ett äkta sätt. På ett sådant sätt som man bara gör när man är rädd att mista någon...
Jag har fått en djupare vänskap med många. Kärlek och förtroliga samtal, hopp om en framtid. Men tyvärr har jag oxå fått se baksidan av "vänner". Kanske är det deras egna problem och rädslor som ligger bakom !? Jag slutade bry mig om "energi tjuvar" för ett bra tag sen och jag kommer sannerligen inte börja umgås med några nu. En vän finns i vått och torrt inte mer med det!
Till alla mina sanna och riktiga vänner - I LOVE YOU !

7 kommentarer:

  1. jag frestar med en sång till: Girl you know its true da da daa daaa... ah ah ah i love you.. ding ding ding ding ding:-) Japp.. Milli vanilli :-)
    Puss du e sannerligen bäst!

    SvaraRadera
  2. Tack för att vi finns i dina tankar...det känns fint...glad att jag har dig...å alla de andra som är snälla...de andra idioterna kan man ju skita i...
    Lämnar grejen i g:s fack imorgon...Hoppas hon är där under morgondagen...messa mig om du är ute och "ränner" under dgn imorgon, är barnfri mellan 13-18...Massa kramar...

    SvaraRadera
  3. Så sant älskade dotter min ,sen blir det en cirkel av vänner som alltid kommer att ha en stor plats i ditt och familjens hjärta! Jag är också så tacksam till dessa underbara människor som finns och är sanna vänner ..finns inte ord nog.Man ger och man får och du har ju alltid funnits för dina vänner -i vått å torrt .Dagsländor e dagsländor så e det bara men det är gott att få veta vem i världen man kan lita på och lita till. God natt å hoppas lille John Blund kommer med sitt spö ... kram mossan

    SvaraRadera
  4. Du har så rätt så håller med dig i allt energitjuvar är inget att ha. Kram

    SvaraRadera
  5. Man märker vilka som är ens riktiga vänner när det väl gäller och oj vad man uppskattar dessa vänner!! Va kul att du skaffar en bäbis :0) Finns ingenting som kan "ersätta" dom bäbisar man haft tidigare men en ny bäbis är alltid kul! Du får berätta mer sen hur det går! Tack för att du skriver så uppmuntrande saker på min blogg! Hoppas du får må rikigt bra nu innan din nästa behandling!! Så hör jag av mig sen när jag orkar och berättar hur Taxotere är :0(
    Styrkekramar!! // Therese

    SvaraRadera
  6. What goes around comes around...det är det närmaste gud jag kommer ......nu när jag inte får bli Diakon=)=)=)=) Love ya!

    SvaraRadera