lördag 5 mars 2011

Fejk och lögner...





Nu har jag försökt vid två tillfällen. Igår när jag och M åkte till Focus och handlade och idag när vi drog till Ikea. Men det funkar inte. Jag känner mig som en crossdresser, som om det jag gör är "förbjudet" och fejk. Att jag ljuger. Jag avundas ni som kan och ser fina ut i era peruker. Jag ser på riktigt ut som en dåre, alt något billigt som någon släpat över östersjön. Tänkte att jag skulle ge det en chans , inte minst för barnens skull. Hoppades att om jag stylar till det så kanske det ser ok ut...men icke.
Dessutom varmt och obekvämt och inte mig. Så tyvärr så kommer jag köra på cancer looken varvat med "butch flate style". Och alla brevbärare och budleverantörer som kommer innan kl 09 på morgonen får lära sig att hon som öppnar ser ut som en korsning mellan en 90-kilos amöba och en stympad ko...förra veckan höll jag på att skrämma livet ur tre st ; ) hehehe
Apropå fejk...känner ni oxå det här att någon snart kommer syna er och upptäcka att ni är en bluff!? Att ni inte är den personen som alla andra trodde att ni var eller att ni egentligen inte kan ert jobb och så fort chefen får reda på det så ryker ni...Undrar hur de som man läst om som jobbat som "läkare" på falsk leg och opererat osv utan att kunna ett skit känner sig !? Där ligger man förmodligen i lä.
Idag läste jag Magdalena Graaf´s blogg och hon som är så snygg,smal,vältränad och har ett vackert hem etc etc gör halvfabrikat varje dag till sin familj. Det kändes skönt och legitimt på nåt sätt för mig att servera detsamma då ; ) en fejk måltid. Fast jag får ju göra lite som jag vill och jag kan alltid använda "the c card"...om jag nu inte skulle få min vilja igenom. För ingen säger nej till en som är sjuk, det är dålig karma...eller nåt. Kanske skall börja sätta det i system och bli riktigt odräglig på köpet ; )

7 kommentarer:

  1. Du kan aldrig bli odräglig!

    Och det där med att någon ska "komma på en" dvs att man egentligen är fejk ..tror alla har den känslan..till och från.

    Du behöver inget "c card" -det är bara att använda ditt vackra leende.

    kramar
    Ulrica & M's

    SvaraRadera
  2. Kära N - låt vara om du tycker att du har något gemensamt med amöbor, men så blir du absolut inte uppfattad av omgivningen. När du var på Födelsehuset härom veckan och med raska steg for runt och flyttade stolar och strålade med rosor på kinderna, då såg du frisk, stark, vacker och oövervinnlig ut.

    Eva-Maria

    SvaraRadera
  3. Du min älskade! Frukostsvikaren här... Jag var med familjen i en teateraffär full med fantastiska peruker, fort som fan började jag ta kort på olika modeller som jag tänkte att du skulle gilla! 2 fel, 1 kassörskan kommer fram och tittar frågande på mig typ va fan håller du på med jag svarar snabbt -tar kort mmm hon tittar om möjligt mer surt på mig, inte å konstigt inser jag när jag sakta upptäcker alla lappar där det står fotografering förbjuden....Fel 2. Min kära Oivia frågar mig vad jag sysslar med och jag svarar sanningsenligt att jag tar kort på peruker till dig, Varför då undrar Olivia jo för att Nadja har tappat håret. Ajajaj stort misstag som leder till att jag får en uppläxning som heter duga som innefattar allt från att jag är taskig till att jag aldrig har haft någon bra smak till ett skarpt konstaterande att du är skitsnygg utan hår. Här kommer som grädde på moset herr GP han själv in och instämmer med styrka på föregående talare. Så var det med det.

    SvaraRadera
  4. Du är inte fejk utan vacker, rolig, underhållande, författare, en J på att arbeta. Är glad att jag fått lära känna dig. Du skulle inte utnyttja något du är för ärlig och rättfram. Kram på dig N

    SvaraRadera
  5. Ett har du rätt i det är inte så mkt Fake i dig.....men det är nog det enda du har rätt i ... :o) sorry
    Kanske att det är varmt med mössperuk på oxå då ;o)
    Men du ser varken anskrämlig eller amöba-aktig ut tjejen...och kommer Aldrig att göra!
    Och vad halvfabrikatet anbelangar...så hellre åt jag Det med någon som orkade sitta m vid bordet än en som kör sig i botten och serverar långkok o sj ligger i sängen o är helt slut!
    Allt har sin tid...även halvfabrikat...tom helfabrikat o Take away.....låt dem som orkar fixa maten! och orka leva sj nu! Så fixar sig resten sen!
    Du hinner ysta o baka sedan när orken återvänder!

    SvaraRadera
  6. Klart du inte ska ha löshår på huvet när det e obekvämt -bra försök i alla fall ! Du e liksom mer möss å turbantypen ...Å du hjärtat mitt det är i dina ögon vi ser dig å det är ju bara tillfälligt (om än för jävligt) att din boning e skruttig å skraltig . Å har "barnen från Frostmofjällen " klarat sig på gammal brödpudding, gröt me vatten utan frukt å grönt å ingen omsorg ( klarat å klarat ha ha )så tror jag nog att de små kommer att må så bra på lite härlig variation på hemmamat-thai oc herr findus kulinariska rätter ! kan föresten fylla frysen i veckan med mommomat om du vill. Å jag e så stolt över att ha dig till dotter ,helt otroliga Nadja de e min tös det !

    SvaraRadera
  7. Tack för dejten idag min sköna böna...Min läkare hade ej skickat in mitt recept än, för han har vart sjuk, och är fortfarande...kul på hjul....ringer sen om det ej har löst sig...Kram

    SvaraRadera