onsdag 13 april 2011

Sur, arg och bitter!


Spymätt, proppmätt, färdig och klar. Tack för kaffet och tack för mig. Nu lyfter jag på hatten. Är så vansinnigt trött på hela skitsjukdomdskarussellen nu att jag smäller av ! Orkar inte höra några fler heja på ord och snack om att jag är stark etc. Hoppa över skitsnacket!Inga kommentarer tack! Och nej DU förstår inte hur det känns...såvida du inte har varit i mina kläder så har du ingen aning. Du kan ha förståelse för min situation, men du förstår den inte.Punkt. Vem som helst i denna situationen måste vara stark och tapper emellanåt. För att det går inte att kliva av tåget helt enkelt. Det rusar på obönhörligen och det är bara att hålla i sig så gott det går så man inte slår ihjäl sig... Precis som när man föder barn. Hur ont och skitjobbigt det än är, och hur mycket man tigger och bönar om att slippa så är det bara man själv som kan och måste fixa det. Och när man står där på andra sidan med sin unge i famnen, sin halv tutte eller vad sjutton det kan vara, så är man allt lite stolt ändå att man gjorde det! Jag är på god väg dit, det vet jag. Och kanske just därför som jag nu är så less på allt. 5 av 6 cellgiftsbehandlingar gjorda. Denna något bättre än förra, trots all metallsmak och svamp i munnen varvat med en total havererad mage och den vidriga ledsmärtan i rygg,höfter,knän och fotleder.
Man ska inte gnälla och vara glad över det lilla, heter det. Fast oj vad jag gnäller idag, allt vad jag orkar gnäller jag!
Hår vill jag ha oxå. Jag kräver inga mängder, men en liten kort frisyr hade varit trevligt. Jag längtar vansinnigt mycket efter att besöka min härliga frisörska, köpa schampo och en ny dyr plattång...i sinom tid...i sinom tid..
Tills dess tänker jag ha på mig offerkoftan och vara bitter! Inte mer med det.

4 kommentarer:

  1. Det gör du rätt i. Har inte det du har är inte ens i närheten men börjar också bli trött på min det tar aldrig slut känna det som, så jag kan förstå lite grann i allafall även om det inte går att jämmföra.

    SvaraRadera
  2. Du har all rätt att känna och tänka det du gör och du får vara precis hur bitter du vill. Alla känslor är tillåtna, tycker jag.
    Ärlighet utåt och förståelse från andra för hur man mår tycker jag är viktigt.
    Jag är inte ens i närheten av din situation men den resan jag gjort i mitt liv, med omedvetenhet om mina diagnoser, har gett mig åsikter från omgivningen om hur jag "ska vara" och hur jag "ska fungera".
    Nu vet jag om diagnoserna och ja, nu vet jag inte vad jag skulle skriva men jag hoppas jag inte har sagt nåt dumt eller att jag trampar dig på tårna just när du inte vill bli bemött som du skriver.
    Kram på dig i alla fall :)

    SvaraRadera
  3. Ä jag skiter i att du inte vill ha några heja rop. DU ÄR MIN IDOL!!!!!! / Maj

    SvaraRadera
  4. Nadja jag har bytt telefon och ditt nr är borta jag sitter här med svaren på alla världsproblem förstår du så sms ditt nummer så får du dem levererade;)
    Vad vill du ha i födelsedags present?

    SvaraRadera