tisdag 12 april 2011

Inifrån sett är vädret helt behagligt !


Efter flera dagar med fint vårväder så öser nu regnet ner. Men jag klagar inte. Jag älskar väder. Fullkomligt! Tänk om vi inte hade haft något väder alls, vad trist! Omväxling förnöjer som man brukar säga. Är besatt av väderleksrapporter. Igår kollade jag dock inte så noga, och därför hänger tvätten kvar på balkongen och blir tvättad en gång till...eller iallafall sköljd ; )
Läste ett väldigt bra ordspråk: Efter regn gror gräs, efter vin växer struntprat. Så sant som det är sagt! Fast så mycket vin ser jag inte röken av just nu...får nog bli mer utav den varan i sommar tänker jag. Vin och grill, mmmmums!
Något annat väldigt bra jag läst är en ny "cancer blogg"
www.ikroppenmin.blogspot.com
Hans beskrivningar av känslan som sjuk är fenomenala. Läs bara läs gott folk.

2 kommentarer:

  1. Kram på dig gumman!
    Själv gillar jag regn för att pollen partiklarna blir färre då,regn e bra på våren!....Jag delar denna åsikt med den Bruna som blir vild av glädje över att få rulla sig i en Ny lerpöl......hon knarkar lerpölar o rull nu i sitt andra liv!

    Tyvärr förstörde jag hela konceptet igår med att dra på ett täcke......Oj va ilsk hon blev! Förstöra livet för en Terracotta häst som behöver ny polish varje dag!.....de e ju ngn idiot som sliter på den m en borste varje dag!
    kram!

    SvaraRadera
  2. Jag hittade hit via kroppenmin. Vilken härlig blogg du har, jag hoppas verkligen att du blir av med skitsjukdomen så du får tillbaka all din styrka att leva ett så härligt liv som du verkar ha!

    Kram

    SvaraRadera