tisdag 13 mars 2012

En liten avrundning...

Längesedan jag skrev. Innan års besöket. Ett besök som var bra och godkänt utan anmärkning. Skönt. Fast metastas ångesten kommer krypande ibland. Jag väljer att ignorera den. Jag väljer att leva. Och därför tänker jag säga tack å hej till den här bloggen. Den är för cancer. Min är borta. Just nu är jag frisk. Men för dig som är sjuk så finns bloggen kvar. Och du får mer än gärna kontakta mig med din mejladress via kommentarer för återkoppling.
Hur mår jag då? Jo tack jag mår ganska bra. Skitarmen gör sig påmind var eviga dag, det stör mig. Men jag är fortfarande jag, och det är skönt. Min Tamoxifen behandling funkar. Lite jobbigt med vallningarna, men man vänjer sig. De första månaderna var fruktansvärda och jag tänkte hoppa av flera gånger. Men alternativet känns ju inte som ett alternativ om man säger.
Jag fick rätt oxå i min anmälan till socialstyrelsen! Capio Axess måste ändra sina rutiner kring remiss hantering och information. Synd vi inte bor i USA så hade jag kunnat stämma skiten ur dom. Nu bor vi i Sverige. Och i Sverige anser man att mitt liv var värt 28 888 :-. Märklig summa...men så är det. Jag är tacksam jag fick nåt alls.
En remiss har jag fått oxå, till plastiken. Vet att de inte kan göra underverk men hoppas såklart på ett dugligt resultat. Till sommaren kanske..
För övrigt gör jag allt för att hålla mig frisk. Jag har en fast övertygelse om att det är det vi stoppar i oss som gör oss sjuka/friska och hur vi mår.
Jag äter därför LCHF kost.
För att :
Man vet att cancer växer i sockerlösning, men dör i protein lösning.
Man vet att överviktiga kvinnor drabbas mest. Kvinnligt hormon lagras i fett. Har du mycket fett har du således mer kvinnligt hormon. Min tumör livnärde sig på hormon. Jag har ingen lust att mata den igen.
Därför undviker jag alla kolhydrater. Ren naturlig mat äter jag. Helst ekologisk. Och det tror jag aldrig kan vara farligt. Mitt ofantliga sockersug är borta,jag mår toppen och har dessutom hittils tappat 15 kg!
Några böcker om du är intresserad av att hålla dig frisk:
" Mat revolutionen"
" Anti cancer"
" Resan"
Jag försöker leva efter mina insikter. Att ha tillit till att livet bär. För det gör ju det. Vare sig du vill eller ej. Man måste våga. Slänga sig ut och känna. All kärlek / Nadja

" Kom fram till kanten", sa han
" Vi kan inte, vi är rädda"
" Kom fram till kanten", sa han
" Vi kan inte, vi är rädda"
" Kom fram till kanten", sa han
De kom
Han gav dem en knuff...
De flög.

6 kommentarer:

  1. Underbar avslutning på en jobbig tid. All lycka till dig å så klart skall skiten inte komma igen. Kram från en som håller på dig, ditt liv, din framtid eller er för du va ju inte ensam att gå igenom detta puss å kram.

    SvaraRadera
  2. HEEEJ :)
    Tack för att jag fick ta del av din blogg
    som är så ärlig, härlig, sorglig och stark.
    Ta hand om dig och din goa familj :)
    KRAM Jennie på änglashopen

    SvaraRadera
  3. Ha nyss blivit diagnosticerad med bröstcancer och hittade hit idag och slås av din otroligt starka energi! Du strålar ut hopp och glädje mitt i all misär och jag vill tacka dig för det!! Verkligen. Må du alltid vara frisk och hälsosam framöver, jag hör av mig igen om jag nånsin behöver en doula :) <3 // Ellinor

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Susanne heter jag, jag skulle gärna få råd av dig gällande, regndroppsmassage ihop med cellgiftbehandling.
    Jag är massör och har fått en bokning av en person som genomgår cellgift behandling nu och har bokat tid hos mig på måndag. Hon vill ha behandling om det hjälper, men jag vet inte om hon har pratat med läkare innan. Vet ej vilken cancer hon har.
    Harbdu ett råd att ge innan jag pratar med henne?

    Vänligen
    Susanne Andersson
    0733-383363
    s.andersson@bjarenet.com
    www.massageochhalsa.com

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Och för fjärtonde gången läser jag ditt sista inlägg här och blir alldeles tårögd! Go Nadja! Vi ses på fabriken ;)

    SvaraRadera