fredag 8 juli 2011

Burn baby burn...





Har fått en liten strålskada vid nyckelbenet. Det bränner som eld. Smörjer med aloe vera och har ett litet förband över. Svårt område att täcka när det är typ 28 grader ute. Känner inte direkt att jag vill gå med sjal runt halsen och svettas ihjäl. Det är annars den värsta hudreaktionen ( än så länge) utav mina hittils 30 avverkade strålningstillfällen. Fantastiskt att bara 3 st återstår...snart e det faktiskt klart!!
Som ni ser på den härligt egentagna bilden utav min hudrodnad så har jag fått lite hår oxå. Skönt att det är på g. Jag har faktiskt rakat det en gång för det var så "tufsigt" och tunt som bebisfjun, nu känns det lite mer som "riktigt" hår.
Jag har ju aldrig använt mina peruker och har även en hel hög med vardags lösögonfransar, så om ni vet någon som behöver så är det bara att höra av er. Kanske kan man skicka till något sjukhus eller liknande i öst !? Vet ni?
Förövrigt så försöker jag klura ut vad jag ska hitta på i höst. Jobb eller fortsätta skolan ? Älskar ju mitt jobb,men vill komma vidare.. Dessutom är min högerarm lite kass efter operationen så jag vet inte hur mycket den orkar med tunga lyft etc. Å andra sidan måste jag ju testa för att se ; ) Ska försöka hinna med att vila och ha semester också när strålningen är över innan jag kommer tillbaka till sysselsättning oavsett vilken det blir. Gotland och Grekland står på min sommaragenda : ) å så vin på diverse balkonger i Majorna ; )
Kram på er alla i sommarvärmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar