måndag 13 juni 2011

Bad hair day...


Idag har jag gjort 13 strålningar. Hälften av de jag ska göra på bröst och armhåla. Sen tillkommer iofs 8 st sk. "boosting" som är mot bara en del av bröstet.
Än så länge helt ok biverkningar ( peppar,peppar) lite stickande känsla, ökad värme,lite svullnad och lite ont vid ärret och viss påverkan på armen, och trötthet...ooops det lät ju mycket...Men jämfört med cellgifterna så är det här himmelriket...typ ; ) Lite jobbigt att man ska vara där varje dag bara och att det i princip alltid är försenat eller driftstopp så man får vänta en timme. Men de flesta är så glada och snälla så det gör inget. Och i vanlig ordning så spelar det ju ingen roll för jag har ju ändå inget val. Avhumaniserad cancerpatient som jag är. Ställ dig i kö , lyd och för gudsskull ifrågasätt inte din behandling eller dina mediciner. Jasså du trodde du ägde din kropp, Nähä serru det gör JK ( jubileumskliniken
,cancerkliniken) nuförtiden.Och säkerligen i tio år framöver.
Obstinat som jag är drog jag med goa kompisar på brak fest i lördags : )
Jasså man fick inte röka när man strålades ?! Hoppsan ett helt paket bolmade jag upp friskt i den underbara sommarnatten ! Alkohol har de inte sagt ett smack om så många goa dinkar slank ner med. Om det var värt det? JAAAAAAA!!!!! : )
Ibland måste man bara bryta mot reglerna och leva lite grann..
Förövrigt har jag gått ner några kilo i vikt : ) och några fjun har tillkommit min Lasse Kronér frisyr. Ser mest ut som en skabb räv så sjal eller mössa har jag ff på. Jag kör ju med Revitalash på ögonfransarna och har även köpt deras formula för håret, för att se om det kanske sätter lite mera fart helt enkelt.
Tänk att det är så viktigt med lite hår när man kämpar för att överleva ; )
( Heidi jag lääängtar efter dig och din sax/kniv)
Kram på er alla <3

1 kommentar:

  1. Kärlek å kram tillbaka :-) från Ulle Bulle

    SvaraRadera